פרק 37 – לשנות חוקים, להעצים חוויה
על כתפי גמדים: אורי ליפשיץ מצטרף לערן אבירם מדי שבוע, בפרקים בני 30 דקות בהם נדבר על משחקי ושחקני תפקידים, עם נושאים שונים מהארץ והעולם.
כתובתנו: gamadim@roleplay.co.il, שלחו לנו מחשבות משלכם על מה שאמרנו, דברים מעניינים שקרו במשחקכם, או נושאים שמעניינים אתכם.
צרו איתנו קשר גם דרך דף הפייסבוק של הפודקאסט, או עמוד הגוגל+ שלנו.
היכנסו לעמוד האייקאסט כדי להירשם לפרקים עתידיים, או הרשמו ב-RSS לרשימות הפרקים עצמן.
לחצו להאזנה לפרק (או באתר iCast):
[audio:http://pod.icast.co.il/92ad10a2-bb0d-4973-818f-cdcddd6c4a48.icast.mp3]בתוכנית הפעם: שני מיילים בנושאי שינויי חוקים וחוויה במשחק אונליין, ורשמים שלנו ממשחק Icons וסדנת אלתור ללארפרים מנוסים.
1:02 אדם סברנסקי
"אני משלב בין שיטות שונות ומוסיף חוקים משלי, האם זה מומלץ או שכדאי להחליט על שיטה אחת?"
האם כדאי להשתמש בשיטה מוכנה כמו שהיא? בגדול כן, כי בדרך כלל, אנשי מקצוע עשו עליה עבודה טובה והיא מספקת את סוג החוויה לה היא מתחייבת.
אבל האם להיצמד לשיטה אחת בפאנאטיות מבלי לשנות אותה כלל? לדעתי כדאי שלא, ואני אפילו אטען שזה פוגע בך, ומקשה עליך לפתח את עצמך כשחקן ומנחה.
לעשות שינויים בשיטה זה חשוב ומועיל, אבל חשוב להבין את ההשלכות. שינויים במכאניקה משנים את החוויה.
שחקו בהרבה שיטות כדי להבין מה כל אחת נותנת. אחרי שצברתם ניסיון, והבנתם מה עושה לכם כיף, אפשר להתחיל לשלב. בואו נכיר את המשחק לפני שנשנה אותו.
דיברתי במידה על סוגים של כיף, ועל השאלה "איך אני משיג את החוויה שאני מבקש ליצור?" ועיצוב משחקים, בבעיה עם נשקי מוט.
מדדי שיגעון של צבאות אלמוניים.
פציעות חמורות ב-Rolemaster
כל פעם לשנות אלמנט אחד, לבודד את ההשפעה שלו, באופן שיקל עליכם להבין איך בעצם שיניתם את החוויה מהמשחק.
לא צריך להמציא את הגלגל, מישהו כבר ניסה את זה לפניכם. שאלו את אמא גוגל, או חפשו במקומות הבאים:
הפונדק, בעיקר מו"ד, אבל לא רק
Stack Exchange
EN World
RPG.net
Paizo, בעיקר פאת'פיינדר
13:20 טל ברעם
הפורומים של העמותה, לא מאוד שוקקים, הפעילות עברה לקבוצה בפייסבוק.
כנס גיבורים הוא המחליף של ביגור, אירוע משחקי התפקידים המרכזי של השנה. פרטים נוספים בתחתית הפוסט.
להיות אקטיבי כשחקן, תיאורים של מנחה משפיעים על המשחק.
פרק 8, לשחק מקוון על שולחן מדומיין, ושולחן המשחק המועדף עלינו, Roll20. בפרק 28 דיברנו על חווית משחק אונליין שלנו, כולל הקלטה בוידאו של המשחק.
לכתוב בין מפגשים.
כשחקנים, צרו ביחד דברים מהמשחק. יש המון כלים לשיתוף פעולה באינטרנט, בכתיבה או באיור או בכל דרך אחרת.
בסוף המפגש, צא ממנו עם משהו חיובי, לדחוף לדינמיקה של שיפור בקבוצה. אם נהנית, דבר על זה עם האחרים; אם יש בך אנרגיות יצירתיות, צור משהו עם האחרים.
במפגש אונליין, נצלו את כלי האונליין במלואם, כדי להעשיר לכולם את המשחק. חפשו תמונות רלוונטיות, קראו דברים רלוונטיים בוויקיפדיה, השאר את ה-PDF של החוקים פתוח ברקע כדי שאפשר יהיה לחפש בו במהירות (עם ctrl-f) חוק רלוונטי, וכו'.
יצירת סרטון פתיחה, מפרק 25, ריקאפ.
השקיעו בסט אוזניות ומיקרופון איכותי. שחקו בחדר סגור, ושהמשפחה תדע שלא להפריע לכם. דאגו שיהיה לידכם בקבוק מים וסנדוויץ', מוכנים מראש. הקדישו את הזמן והמקום הראויים להשתתפות במשחק, והוא יהפוך לרציני מעצם כך שאתם מתייחסים אליו ברצינות.
26:52 חוויות ממשחק Icons
שיטת גיבורי על מבוססת FATE, שבה מגלגלים את מאפייני הדמות באקראי ומוצאים סיבה לכל הבלגן הזה, רטרואקטיבית.
Icons לרכישה דרך DriveThruRPG.
את יואב אדליסט ארחנו בפרק 9, התחלות בלתי שגרתיות למערכה.
חוקי חמורבי.
דימונה.
פרק 23, פרק 24, סקירת ז'אנר גיבורי העל.
נישות של מקצועות, מפרק 34, הגמדים חופרים באייקון 2013.
אורי נוהג לבקש מכל שחקן בחד"פ לכתוב שני דברים שהוא אוהב, ושני דברים שהוא לא אוהב. הוא שומר מולו את הרשימה ומשתדל שכל הדברים יקרו. במשחק גיבורי על, (במיוחד בחד"פ שבו הכוחות מוגרלים באקראי בהתחלה) אפשר באותה מידה לעשות רשימה של הכוחות, ולהשתדל לשים כמה שיותר מצבים שבהם לפחות אחד יבוא לידי ביטוי, ולפחות פעם אחת לכל אחד לאורך המשחק.
40:30 סדנת אלתור ללארפרים מנוסים
פרק 27, למה לארפ.
תרגיל: להבין את אופי הדמות לפי סגנון ההליכה.
נעים מאוד, אורי ליפשיץ.
43:42 הרפתקה בלעדית למנחי "גיבורים"
כנס גיבורים יתרחש ב-16-17 באפריל (ולא כפי שנאמר בפרק) בבית דני, במרכז תל-אביב. פרטים נוספים בקרוב.
רוצים להירשם כמנחים? שלחו מייל ל: content ב-giborim.org.il.
האם אתם מעוניינים ביומן עבודה משותף על ההרפתקה? שימו לב שהוא יהיה כנראה זמין רק למי שמקבל את ההרפתקה! השאירו תגובה כאן, שלחו לנו מייל, או ענו על הסקר בעמוד הפייסבוק שלנו. אנחנו מקבלים גם תגובות רשומות במרנג על קאפקייקים.
עדיין דיברתם כשפתחתי את הקישור והתחלתי לכתוב: כן, הדרכה שלב אחר שלב של איך בונים הרפתקה זה משהו שמעניין אותי.
בינתיים הוחלט שנעשה יומן עבודה, שיופץ לאותו קהל שיקבל את ההרפתקה, ובלי קשר, גם נעשה פרק על בניית הרפתקאות לכנסים, ובניית הרפתקאות מוכנות בכלל.