פרק 51 – בחלל אף אחד לא שומע אותך מגלגל
על כתפי גמדים הוא פודקאסט שבועי, בו אורי ליפשיץ וערן אבירם מדברים על משחקי ושחקני תפקידים, מתמקדים מדי פרק בנושא מסויים או במייל שקיבלנו.
לחצו להאזנה לפרק הנוכחי:
[audio:http://pod.icast.co.il/58a6a044-5b56-4535-b33c-e5f7ea3222ba.icast.mp3](לחצו כאן בכפתור ימני כדי להוריד את הקובץ).
כתובתנו למשלוח מיילים: gamadim@roleplay.co.il. שלחו לנו מחשבות משלכם על מה שאמרנו, דברים מעניינים שקרו במשחקכם, או נושאים שמעניינים אתכם.
עקבו אחרינו בדף הפייסבוק של הפודקאסט, או בעמוד הגוגל+ שלנו.
הרשמה לפרקים עתידיים דרך iTunes או iCast. (ניתן להירשם גם ב-RSS)
בתוכנית הפעם
עופר מתוקי מוידקאסט "החללית" מתארח ומדבר על חלל במשחקי תפקידים, לכבוד שבוע החלל.
0:00 פתיחה
עופר מתוקי מוידקאסט "החללית"
שבוע החלל הישראלי
סוכנות החלל הישראלית בפייסבוק
1:37 המירוץ לחלל
SpaceIL
אורי כתב את התרשמותו ממפגש עם חברי העמותה הזו.
3:16 מבוא למשחקי תפקידים בחלל
Spelljammer, מבוכים ודרקונים בחלל.
וורהאמר 40K
החלל הוא אוקיאנוס. ("כוכב המטמון" עשה את זה היטב)
GURPS Transhuman Space
Eclipse Phase
Sufficiently Advanced
המשפט של ארתור סי קלארק
CthulhuTech
Edge of the Empire
7:26 הניתוק בחלל
החלל הוא גדול!
בחלל, טעויות הן הרבה יותר קטלניות.
דלק, אוויר, ואוכל הם קריטיים.
הניתוק הוא מוחלט – מה שלא הבאת איתך, לא תמצא זרוק סתם ככה.
Jump Gates
12:10 תנועה בחלל
המון זבל מסביב לכדור הארץ
סלינגשוט על פלנטה – שימוש בכבידה של כוכב לכת כמקלעת.
התוכנית של "החללית" משבוע שעבר על ההשקמה של רוזטה
הדף של "מעירים את רוזטה", ביחד עם תחרות הסרטונים
הטוויטר של קיוריאוסיטי, הטוויטר של הסלע הראשון שקיוריאוסיטי סרק (באמת)
למעשה, בחלל דווקא יש רוח, אבל לא רציתי להיכנס לפרטים במהלך הפרק. זוהי הרוח הסולרית, החלקיקים שבוקעים מהשמש, ולמרות שהם קטנים וחלשים, זה בהחלט מצטבר לאורך זמן. למעשה, זה כל כך מצטבר, שיש הצעה לספינות שנעות עם מפרש שנדחף בידי החלקיקים האלו.
הקפאה כריוגנית
19:57 חלליות לא נוחתות על פלנטות
קוביית בורג אינה אווירודינמית. אווירודינמיות אינה רלוונטית.
מעלית חלל
24:35 ליצור אווירה של חלל
ננס אדום, ומשחק התפקידים של הסדרה.
הסרט כוח משיכה
שער האויב הוא למטה.
פיירפליי
סדרת הסרטונים על איך דברים מתנהגים בחלל.
30:51 ריאליזם מול עקביות
ריאליזם = כמה שיותר דומה להתרחשות בעולם האמיתי.
עקבי = החוקים פועלים באותו אופן שוב ושוב.
ב-TVtropes זה מוגדר כהבדל שבין עקביות חיצונית (עם העולם האמיתי) לבין פנימית (בתוך עצמו).
החוקים בעולם המשחק חייבים להיות עקביים כדי שאפשר יהיה לשחק בו, אבל הם לא חייבים להיות מאוד ריאליסטיים.
Traveller
המדריך למד"ב של עולמות פראיים
37:55 עדכונים
רוצים לגייס שחקנים או מנחים? להצטרף למשחק קיים, או להתחיל חבורה חדשה? התחילו כאן. בפרק 26, לחזור למעגל המשחקים, דיברנו על דברים שכדאי לכתוב בהודעת חיפוש חבורות.
בפרק 46, מתן והעברת ביקורת, נתנו עצות שיעזרו להתנהג בבגרות בתהליך העדין שבו שחקן וחבורה בודקים אם הם מתאימים זה לזה.
מפגש ההאנגאוט גיבור על: משחקי כנס יערך בשמונה בערב במוצ"ש, ה-1 בפברואר.
גיימפאד (ובפייסבוק)
אורי מסכם את המשחק שהריץ אצלו בבלוג, ואותה כתבה בתוספת הרחבות שלי במגזין גיבורים.
Intrepid, הביקורת בקרוב.
Mass Effect has no space battles you actually play but what you hear about it is damn realistic: No regular laser is good enough for anything other than point defense, and when you want to shoot another ship, you use a 20 kilo ferrus slug and you aim VERY carefully.
http://m.youtube.com/watch?v=sCoHT_cHPzY