תחרות כתיבה יוצרת בנושא משחקי לוח ותפקידים
תחרות חדשה בטקטיקה: כתיבה יוצרת בנושאי משחקים. תחרות זו נועדה לקדם את היצירתיות בתחום משחקי הלוח והתפקידים. על מנת להשתתף בתחרות יש להגיש סיפור קצר או שיר שנושאו המרכזי הוא משחק לוח משחק תפקידים או חוויה שחווית במהלך משחק.
פרסים
- ישנן שתי קטגוריות לזכייה: הסיפור הטוב ביותר והשיר הטוב ביותר.
- המקום הראשון בכל קטגוריה יזכה במשחק לבחירתו מסדרות המשחקים הפופולאריות Munchkin או Chez Geek, כמו גם תהילת עולם.
- מקום שני בכל קטגוריה יזכה בהנחה של 50 שקלים לקניה בחנות.
תנאים מקדימים ומגבלות
- העבודה חייבת להיות יצירה אישית של השולח.
- הנושא המרכזי של היצירה חייב להיות קשור למשחק לוח או משחק תפקידים.
- עבודות יתקבלו בשפה העברית או האנגלית בלבד.
- אורכים מקסימליים: סיפור קצר עד 4 דפים (גופן times new roman גודל 12), שיר עד 40 שורות.
- לכל מתחרה מותר להגיש סיפור אחד ושיר אחד, לא יותר.
הגשת עבודות
עבודות יתקבלו אך ורק בפורמט אלקטרוני (קבצי word או PDF). יש להגיש את העבודות עד לתאריך 16/08/2008. עם ההגשה יש לרשום (בגוף הדוא"ל ולא בקובץ המצורף) את הפרטים הבאים: שם מלא, גיל, שם היצירהות , מספר טלפון ליצירת קשר, כתובת דוא"ל. אין לכתוב פרטים מזהים בתוך קובץ העבודה.
את העבודות יש לשלוח לכתובת הדוא"ל service@tactica-games.co.il.
קביעת הזוכים
היצירות הזוכות יקבעו על ידי פנל של שלושה שופטים:
ערן אבירם, מבעלי חנות המשחקים הידועה טקטיקה ואושיה בתחום השרברבות.
גברת דסי אלבר, סופרת ומובילת דרך בעולם המד"ב הישראלי, כמו כן בספרד.
מר אורי ליפשיץ, יוזם התחרות, מארגן פעילויות כתיבה, קונספטואליסט ראשי, איצטיגנן משני וגזוז.
בנוסף לפרס, היצירות הזוכות יפורסמו באתר החנות – וכאמור, יזכו לתהילת עולם.
בהצלחה לכל המתחרים!
האותיות הקטנות:
- קיום התחרות מותנה במספר מינימלי של משתתפים.
- ניתן להחליף את הפרס הראשון בהנחה של 100 שקלים לרכישה בחנות.
- הכניסה לתחרות של חברים, בני זוג וקרובי משפחה של השופטים או בעלי החנות – מותרת ורצויה.
שאלה
יש הגבלה על שילוב הנושא בנושא אחר, נניח מדעבדיוני, פנסטיה,נונסנסי, ושות'?
השתתפות בני משפחה ובני זוג רצויה?
זה אומר שנראה סיפורים ושירים מהחברה של ערן והחבר של דסי?
אלירן: אין הגבלה על שום דבר, מלבד מה שנכתב למעלה. עם זאת, אם הכתיבה לא תעסוק מספיק במשחקים, או שתתייחס אליהם רק באופן עקיף, השופטים (אהמ אהמ) עשויים להוריד לה נקודות או פשוט לפסול אותה.
שחר: ברור! שלא, כלומר. יש לי את הפריווילגיה המופלאה של לקחת משחק מהחנות באיזה מחיר שבא לי מדי יום ביומו, כך שאין לי צורך ליזום תחרות שכזו במרמה. מלבד לצרכי מס בשביל הכיף, כלומר.
אני לא צוינתי שם…
אני יכול?
ואם כן, מותר לשלוח את הספד מו"ד שלי?
ושאלה נוספת, שהייתי שמח אם כל השופטים יענו עליה:
הסיפורים יישפטו דבר ראשון כסיפורים ודבר שני כקשורים למשחקים, או להיפך?
כלומר, מה ישפיע יותר על ההערכה – איכות סיפורית, או קישור לנושא (בהנחה ושניהם קיימים במידה זו או אחרת)
איגור: ובכן, אני מאמין שכן, אין סיבה שלא.
שחר: ראשית כל כסיפורים. לאורי, יוזם הרעיון, יש עבר מפואר בתחום היצירה העברית, והוא בבירור מכוון תחילה לאיכות ביצירה עצמה, ורק לאחר מכן להקשר משחקי.
כלומר, אם תעשה פירוט מדוקדק על האופן בו גלגלת את הקוביות כל תור בסטלרס, זה יהיה פחות מרשים (אם כי, הדקדקנות מרשימה בכל זאת) מאשר תיאור פיוטי, מרגש, ובאמת מותח לגבי הפעם ההיא שיצא לך 13. או משהו כזה.
בקצרה: התשובה היא, איכות סיפורית.
היי,
איגור – אני חושד שהסיבה שלא הוזכרת זה כדי שלא תהיה שום סיבה שלא תוכל להשתתף. בטח שאתה יכול לשלוח את ההספד שלך כשיר אבל אני מצפה לראות גם סיפור ממך.
שחר – אנחנו לא מפרסמים את שיטת הניקוד כדי למנוע מטה-גיימינג של מה הנקודות שמקבלות במדויק ניקוד אבל אפשר לומר במפורש שאיכות כתיבה ומקוריות הם נושאים מרכזים בניקוד. הקשר למשחק הוא קודם כל תנאי מקדים ולאחר מכן מושא לנקודות.
הערה כללית – היות אדם שופט פוסלת אותו מלהשתתף בתחרות.
יאללה לכתוב.
אורי.
hey… I might get in on that.
it`s been forever since I last wrote anything. could be fun.
😉
P.
נניח אני רוצה לספר על once upon a time' איך לעזאזל אני עושה את זה? פשוט סיפור רגיל?
תיקנתי את השם שלי 🙂
פטרי: קדימה לעבודה, בחור. =)
יהונתן שטיין שבפולין: זאת התחכמות, כמובן, ולכן תדרש גם אתה להתחכם. רוצה לקבל ניקוד גבוה? תעשה את זה מעניין ומיוחד. אם זה יהיה סיפור פנטזיה גנרי, כשבסוף רשום "מבוסס על OUAT", זה לא בדיוק יחשב להישג מרשים במיוחד.
האם חייבים לציין במפורש על איזה משחק תפקידים/לוח הסיפור מתבסס, או שגם סיפור הסובב סביב משחק לוח *כלשהו* מתקבל?
אם מדובר במשחק אזוטרי שכנראה שלא נזהה, מומלץ לציין במה מדובר.
השאלה הייתה יותר לכיוון האם המשחק לוח חייב להיות משחק שקיים, או יכול להיות כל משחק לוח שהוא?
ובכן, הסיפור יכול להתבסס גם על "משחקיות לוח כללית" שכזו, אבל כדאי שהדבר יהיה מודגש יספיק כדי שנרגיש זאת בבירור.
שלחתי עכשיו את הסיפור שלי,תודיעו לי עם קיבלתם אותו